Handelaars geven voor 2000 euro aan cadeaubonnen weg…

In deze Corona-tijden is handel drijven niet eenvoudig, eerst en vooral zijn er de maatregelen waar we ons aan moeten houden, maar er is ook de economische impact van dit virus. Mensen worden tijdelijk technisch werkloos, anderen zien hun job verdwijnen. Huwelijken, communies, familiefeesten, … worden geannuleerd. De voorziene nieuwe outfit wordt niet aangekocht, het feest geannuleerd. Allemaal zaken waar de handelaar mee te maken krijgt. Als handelsvereniging van het centrum van Aalst is er in overleg met de handelaars en de dienst economie van de stad Aalst overeengekomen dat er 2 extra winkelzondagen worden georganiseerd. De eerste op zondag 2 augustus valt samen met de eerste soldendag en de tweede vindt plaats op 6 september. Op deze twee dagen zal de stad zorgen voor Corona-proof annimatie. Wij van District A geven samen met onze partner Unigift in totaal 2000 euro aan Cadeaubonnen Aalst weg. Elke zondag om 1000 euro die verdeeld zit bij alle deelnemende handelaars. U kan de deelnemende handelaars makkelijk vinden door de QR-code van de affiche te scannen.

U zal zien dat onze affiche ingenomen wordt door een piccolo. Het ontwerp is van de hand van Geert De Wolf. Dit jonge, ondeugende mannetje zullen jullie wel vaker zien opduiken in onze stad. Hij heeft ook een grote familie want er zijn maar liefst 12 van deze mannetjes op pad. Deze zullen de shoppers welkom heten en wegwijs maken in ons Aalsters shoppinghart. Het kostuum is een ontwerp van Ingrid De Schrijver die haar strepen reeds heeft verdiend in de Aalsterse carnavalsstoet en in verschillende productie’s van Studio 100. Kortom ons manneke is een 100% Aalsters product die de Aalsterse shoppingstad een extra animatie zal geven. We zijn echter nog op zoek naar een geschikte naam voor ons manneke, suggesties kunnen via onze facebook of instagrampagina’s winkelen in Aalst worden doorgegeven. Wie de meest originele naam doorgeeft wint een verwendag in Schoppingstad Aalst. Like en volg ons alvast via @winkelen_in_aalst.

U zal zien dat hij op zijn rug het logo van Winkelen in Aalst draagt, met dit logo promoten wij via de sociale media Aalst als Shoppingstad. Aan zijn jas hangen ook de Aalsterse Cadeaubonnen, een stadsbon die je al bij meer dan 60 handelaars kan inruilen. Ook het logo van de stad Aalst is in het kostuum verwerkt.

Dit project kwam tot stand door een samenwerking van District A, Dekenij Molenstraat,Dekenij Zoutstraten, Dekenij Kattestraat en Nieuwstraat die samen een zelfde subsidiedossier indienden bij de stad. De kostuums zullen ook nog een detail per straat meekrijgen. De actie Koop De Zomer heeft tot doel mensen bewust lokaal te doen kopen, en de solden- periode in eigen stad te consummeren. Het aanbod in onze stad is ruim en achter ieder hoekje is wel een leuke winkel te vinden. Kom, winkel, geniet en spot onze mannetjes op de twee koopzondagen van Koop de zomer.

Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *