Aalst heeft z’n eigen Instagram- en TikTok-tour!…

Het centrum van Aalst (her)ontdekken en tegelijk likes scoren of, wie weet, viraal gaan? Het kan vanaf nu met de ROUTE 9300: een verzameling van de mooiste locaties voor je Instagram- of TikTok-posts. Op elke plek is er een zie-, doe- en ontdek-opdracht: een ideale uitstap onder vrienden of met het gezin. Aalst schakelt een digitale versnelling hoger om jongeren beter te bereiken. De Oost-Vlaamse centrumstad startte begin dit jaar als één van de eerste gemeenten een actief TikTok-account op en zit in de laatste rechte lijn naar de iconische 9 300 Instagram-volgers (de postcode van Aalst). Om de jeugd te overtuigen dat de ajuinenstad veel méér is dan carnaval, is er vanaf nu ook de ROUTE 9300. Die omvat twaalf fotogenieke locaties die niet misstaan op je Instagram- en TikTok-profiel. De zie-, doe- en ontdek-opdrachten op elke plek zijn de ideale ingrediënten voor een geslaagde familie-uitstap, een namiddagje chillen of, wie weet, een verrassende date. Aalst is na Oostende, Knokke en Roeselare de vierde Vlaamse stad die zo’n breed uitgewerkte route lanceert, en de eerste in Oost-Vlaanderen.

Het hoogtepunt van de ROUTE 9300 is Utopia, de nieuwe bibliotheek en academie voor podiumkunsten van Aalst. Het gebouw won eind vorig jaar de prestigieuze ABB Leaf-architectuurprijs en werd verkozen tot beste bib van Vlaanderen en Brussel. Maak er een selfie met Louis Paul Boon, neem plaats voor de elf meter hoge boekenkast of poseer voor de kleurrijke huisjes. In 2017 kreeg Aalst het allereerste hypecourt van België: muraliste Katrien Vanderlinden beschilderde toen het basketbalveld op het Ezelsplein. Intussen heeft Aalst er nog een beestige hypecourt bij, op het Tijgerplein. Tussen de graffitimuren van de Carnavalswerkhallen dans je op de tonen van ‘Pump up the Jam’. Wist je dat die wereldhit uit 1989 in Aalst werd opgenomen? Op de Grote Markt krijg je tips om het belfort perfect te fotograferen. Je leert er ook enkele Aalsterse dialectwoorden.

De ROUTE 9300 werd op voorhand al goedgekeurd door ‘K3 zoekt K3’-kandidate Sarah Bossuwé (617 000 volgers op TikTok). De 30-jarige influencer uit Asse opende vlak voor corona haar eigen dansstudio in Aalst, maar vond nog niet de tijd om de stad echt te ontdekken. “Daar is met deze route verandering in gekomen. Zoveel kleurrijke plekjes in Aalst! Het ideale decor voor m’n dansvideo’s.” Ook de Aalsterse Qmusic-redactrice Shauni Van Impe (24 000 volgers op TikTok) ging de ROUTE 9300 al op voorhand testen. “Ik heb m’n eigen stad herontdekt”, zegt de 28-jarige content creator. “Het hippe Tijgerplein kende ik bijvoorbeeld nog niet.”

De ROUTE 9300-folder is voor 1 EUR te koop in het toeristisch infokantoor van Visit Aalst (Hopmarkt 51, Aalst). Je kan de ROUTE 9300 als wandeling doen, maar de locaties zijn ook perfect apart te bezoeken. In Aalst zijn elektrische deelsteps en -fietsen van Dott beschikbaar, waarmee je vlot en in stijl naar elke plek rijdt.

(Foto: stad Aalst)

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *