Schooltoneel SJC brengt ‘Shakespeare into the multiverse’…

Wat als je alle tragedies van Shakespeare in een A.I.-systeem giet en aan deze artificiële intelligentie overlaat wat er met de personages gebeurt? Wordt Romeo dan verliefd op Desdemona? Smeden Hamlet en Othello een alliantie? Wisselen de heksen uit Macbeth toverspreuken uit met de magiër Prospero uit De storm? In “Shakespeare, into the multiverse” onderneemt literatuurwetenschapper Danny samen met computerwetenschapper Didier dit experiment. Maar wat veelbelovend begint, loopt al gauw uit de hand … De leerlingen van het SJC kozen zelf voor het thema “Shakespeare” voor dit schooltoneel. Samen met regisseur en leerkracht Tom Bruynooghe doken ze in het repertoire van deze greatest of all time van het Britse theater. Via brainstorms, experimenten en improvisaties kwamen ze tot een theatertekst die ze dit schooljaar inoefenden. Het resultaat is een voorstelling die uiteraard een tragische grondtoon heeft, maar met veel humor doorspekt is en ook nog eens een krachtige boodschap uitdraagt.

Zowel de regisseur als de acterende leerlingen, leerkrachten en zelfs een aantal oud-leerlingen zijn heel blij dat er na een lange coronapauze eindelijk terug een schooltoneel op de planken staat dit jaar. Spelen mee: Mevr. Sarah De Witte, Mevr. Veerle Geeroms, Dhr. Frederik Van de Winkel, Lode Beeckman, Matteo Blommaert, Klaas De Boe, Alixe De Langhe, Annelore Goetvinck, Lien Hassenberg, Stef Heymans, Julia Kazimierczyk, Lars Koops, Louis Lecluyse, Hannelore Samyn, Reinoud Strypens, Wout Tirmarche, Kassander Uythethofken, Maxime Van Houdt en Marthe Willems.

 

Praktisch: Voorstellingen op 23, 24, en 29 februari, 1 en 2 maart  2024 om 20.00 uur, in de Kleine zaal CC De Werf, Molenstraat 51, 9300 Aalst, Inkom € 12 (volwassenen) – € 10 (studenten), Reservatie 053 79 04 41 (schooluren) of onthaal@sjcaalst.be

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *