Maatwerkbedrijf MAAAT zet in op duurzaam ondernemen en circulaire economie…

Het Aalsterse maatwerkbedrijf MAAAT mag dan al meer dan 50 jaar een gevestigde waarde op het Wijngaardveld zijn, de bedrijfsvisie is splinternieuw en innovatief. Het bedrijf, dat zo’n 170 mensen tewerkstelt die moeilijk terechtkunnen op de reguliere arbeidsmarkt, focust zich sinds kort veel meer op de circulaire economie. Dat niet enkel MAAAT en hun klanten geloven in de toekomst van duurzaam en ecologisch ondernemen, werd gisteren duidelijk: tientallen geïnteresseerde ondernemers kwamen langs voor een potje circulaire pingpong. En dat pingpongen mag je best letterlijk nemen. Circulaire economie kan op veel verschillende manieren in bedrijven worden geïmplementeerd en dat zowel bij start-ups als bij grote bedrijven. MAAAT heeft binnen zijn klantenbestand veel klanten die op de één of andere manier ecologisch en duurzaam bezig zijn. Een bewuste keuze.

Johan Delauw, directeur: “Bij MAAAT geloven we sterk in de combinatie van sociaal en duurzaam ondernemen. We breiden heel snel ons klantenbestand uit met jonge bedrijven die op verschillende manieren duurzaam bezig zijn. We zorgen voor de productie, de logistiek en bieden volledige oplossingen op maat van deze bedrijven. Sommige ondernemingen kregen zelfs een productieruimte bij ons op de site. Dat vergemakkelijkt de samenwerking en beperkt het transport. Bovendien zorgen we er zo ook voor dat deze jonge ondernemers niet hoeven te investeren in een eigen locatie. Om hun bekendheid nog een extra boost te geven, organiseren we vanavond een circulair evenement voor ondernemers.”

“Tijdens dit evenement lieten we vier van deze jonge impactondernemers aan het woord over de circulaire oplossingen die ze bieden. Zo kunnen ze nieuwe contacten leggen binnen ons netwerk en kunnen ze andere ondernemers inspireren om ook meer in te zetten op circulaire economie. Het zijn vier ondernemingen waar we zeer veel vertrouwen in hebben, er is zeker een markt voor elk van hen. Woosh gaat de strijd aan met wegwerpluiers, Red-use biedt een alternatief voor single-use-plastics, Slimbox creëert kartonnen verpakkingen op maat en Robinetto promoot kraantjeswater.”

Aansluitend op de vier presentaties konden alle aanwezigen kennis maken met nog veel meer circulaire klanten van MAAAT: ecologisch isolatiemateriaal van Gramitherm, geluidswerende panelen uit jeans van Re-sound, herbruikbare e-commerce verpakkingen van Loopipak of een spelletje pingpong op een tafel van gerecupereerd parket naar een ontwerp van Rik Verhaest.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *