‘Knappe Koppen’ zet Haaltertse ondernemers in de kijker…

Meer dan ooit is lokaal kopen relevant. De nieuwe actie ‘Knappe Koppen’ zet Haaltertse ondernemers en hun producten in de kijker. Met een fotoboek, een promofilmpje op sociale media en affiches bij de lokale ondernemers maken we onze inwoners bewust van het uitgebreide aanbod in eigen gemeente. Dienst Lokale Economie werkte, in samenwerking met de adviesraad Middenstand, een campagne uit op maat van de Haaltertse ondernemers, met steun van de provincie Oost-Vlaanderen. Knappe Koppen zet aan de hand van een brochure, een filmpje en affiches de ondernemers en hun producten in de kijker. We willen de Haaltenaar nog meer de weg laten vinden naar onze plaatselijke ondernemers. Want het is meer dan gewoon een product kopen in eigen dorp. Het is een plaats waar kennis, ervaring en service bovenop staan, waar de ondernemer nog tijd maakt voor een praatje.

“Wij zijn overtuigd dat de fotobrochure, affiches en promofilmpje een meerwaarde zijn voor onze Haaltertse economie. Dat wij de Haaltenaar stimuleren om lokaal te kopen en het aanbod van onze ondernemers naar de inwoners kunnen brengen. Want tenslotte: je haalt’ert hier,” zegt schepen van Lokale Economie Bart Ottoy. Maar liefst 97 portretten zijn verzameld in de brochure. De Haaltertse ondernemers werden gefotografeerd in hun eigen werkomgeving om zo de sfeer en beleving van hun zaak weer te geven. Elke Haaltenaar mag het fotobrochure Knappe Koppen begin december in de brievenbus verwachten. Daarna krijgen nieuwe inwoners het mee in hun goodiebag en wie een Haaltertse kadobon aankoopt, ontvangt ook een exemplaar. In de brochure is vooraan plaats voorzien om een Kadobon in te stoppen. Op die manier versterken ze elkaar.

De campagne wordt niet alleen op papier gelanceerd. Er werd ook een spetterend promofilmpje opgenomen. Dat wordt de komende dagen uitgebreid gedeeld op sociale media. Elke deelnemende ondernemer krijgt een affiche met zijn/haar portret om op te hangen in de zaak. Want zij zijn het gezicht van onze campagne.

Elk jaar zetten UNIZO en partners alle ondernemers in de bloemetjes tijdens de Dag van de Ondernemer. Maar dat vinden wij dit jaar niet voldoende. In 2020 willen we hen een hart onder de riem steken, of eerder: een stevige duw in de rug. Want dat verdienen ze nu meer dan ooit… Ondernemers rijden op dit moment misschien wel de zwaarste koers van hun leven. “Er zitten maanden voorbereidingswerk in dit project. Dat de lancering en de Dag van de Ondernemer tijdens een lock down zou plaatsvinden, konden we niet voorspellen,” zegt schepen van Lokale Economie Bart Ottoy.

Maar meer dan ooit is deze campagne relevant. Want de ondernemers hebben zichzelf de laatste maanden steeds opnieuw moeten uitvinden om verder te kunnen werken binnen de coronamaatregelen. Van afhaal en take-away, tot aan huis geleverd paspakket of doe-het-zelf@home. Ze verdienen het duwtje in de rug dat Dag van de Ondernemer én Knappe Koppen hen wil geven.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *