Jan De Nul tekent contract baggerwerken in haven Payra…

De firma Jan De Nul ondertekent een belangrijk contract voor de volgende baggerfase in de haven van Payra. Payra Port Authority (PPA) en Jan De Nul Group ondertekenen het contract ter waarde van een half miljard euro voor de verdere ontwikkeling van de haven van Payra. De gunning is het resultaat van de Memorandum van Overeenstemming die in 2016 met PPA werd ondertekend. Dit omvangrijke contract zal gedurende de komende drie jaar werk bieden aan verschillende schepen.

Payra Port Authority (PPA) en Jan De Nul Group ondertekenden het contract voor de volgende fase in de ontwikkelingsplannen van de haven. Voor dit contract, ter waarde van een half miljard euro, sloten PPA en Sonali Bank een financiële deal in mei 2021, met de steun van Bangladesh’s Infrastructure Development Fund.

Deze overeenkomst is het resultaat van 5 jaar plannen en voorbereiden samen met PPA, nadat beide partijen in mei 2016 een Memorandum van Overeenstemming ondertekenden. David Jonckheere, Area Director bij Jan De Nul Group: “We zijn trots dat we deze aanloopperiode samen met PPA kunnen bezegelen met de ondertekening van dit contract. We danken hun vertegenwoordigers voor de open en constructieve samenwerking. Toegewijd en geëngageerd werken we samen met onze klant en alle betrokken partijen. We zijn verheugd te kunnen bijdragen aan de voorspoedige economische ontwikkeling van Payra en Bangladesh.”

De baggerwerken gaan onmiddellijk van start en zullen ongeveer drie jaar duren. Jan De Nul zal verschillende baggerschepen mobiliseren om de vaargeul in de haven te verdiepen van de huidige 6,3 mCD naar 10 mCD. Eens de werken voltooid, blijven de schepen van Jan De Nul ter plaatse om de dieptes in de vaargeul te onderhouden.

PPA en Jan De Nul werken al een paar jaar nauw samen voor de ontwikkeling van de haven van Payra. Jan De Nul heeft vorig jaar het eerste stuk van het Rabnabad-kanaal gebaggerd tot een diepte van 6,3 mCD. Deze baggercampagne zorgde voor meer zeetransport van en naar Payra. Vervolgens namen Jan De Nul’s schepen Diogo Caõ en Henry Darcy het eind 2020 over om de diepte van 6,3 mCD in het Rabnabad-kanaal te onderhouden. Ondertussen worden tussen Payra en de hoofdstad Dhaka grote civiele infrastructuurwerken uitgevoerd om het havengebied meer en meer te ontsluiten.

(Foto: Jan De Nul)

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *