Gloednieuw ALDI-warenhuis in Denderleeuw opent de deuren…

Morgen is het zover: op woensdag 16 oktober opent een gloednieuwe ALDI-winkel de deuren aan de Kasteelstraat in Denderleeuw. De klant kan vanaf dan terecht in een sterk uitgebreid filiaal, waar het aangenamer winkelen is en er meer nadruk ligt op verse producten zoals brood, groenten en fruit. De typische ALDI-formule met z’n lage prijzen blijft behouden. De werken aan het filiaal in Denderleeuw hebben ongeveer een jaar in beslag genomen. En vanaf woensdagmorgen 8u30 kunnen klanten er opnieuw terecht in een splinternieuwe winkel. De nieuwe winkel is gebouwd ‘op palen’, wat wil zeggen dat de parking zich op het gelijkvloers bevindt en de winkel op +1. De klanten zullen aangenaam verrast worden, want de nieuwe winkel is met een totaal van ± 1.300 m2 verkoopruimte dubbel zo groot als de oude ALDI. Er werd ook aandacht besteed aan het duurzame aspect door de installatie van een warmterecuperatiesysteem, een volledig LED-verlichtingssysteem en zonnepanelen.

Met deze nieuwe winkel wil ALDI in de eerste plaats het winkelcomfort en het winkelplezier van de klanten verhogen. De extra ruimte uit zich bijvoorbeeld in bredere wandelgangen, waardoor de klanten zich vlot en gemakkelijk naar hun favoriete producten kunnen begeven. Kleurrijke pancartes zorgen daarnaast voor een goed overzicht en de warme houten accenten maken de shopervaring bij ALDI nog aangenamer dan voorheen. ‘Om tot ons nieuwe winkelconcept te komen, hebben we onze klanten de vraag gesteld: hoe ziet uw ideale ALDI er in de toekomst uit’, zegt Benjamin Vanagt, Managing Director van de regionale hoofdzetel ALDI Erpe-Mere. ‘Op basis daarvan werd de winkelinrichting herdacht.’

De nadruk van de nieuwe winkel ligt duidelijk op vers. Klanten zullen niet naast het groeiend en kwalitatief hoogstaand aanbod vers fruit en verse groenten kunnen kijken. In de nieuwe winkel zal ALDI met een heuse versmarkt uitpakken. Naast groenten en fruit zijn er meer ‘convenience’-artikelen zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. En het assortiment verse broodjes, gebak en verse koeken, die meerdere malen per dag worden gebakken, is fors uitgebreid.

Winkelen bij ALDI wordt comfortabeler en nog eenvoudiger. De winkelindeling volgt het dagritme van de klant. Starten doet hij bij de brood- en ontbijtafdeling, vervolgens gaat hij naar de versmarkt, dan naar de dranken enzovoort. Grote pancartes en fotopanelen zorgen ervoor dat de klanten onmiddellijk zien waar ze hun favoriete producten kunnen terugvinden. ‘Wat zeker niet verandert is de succesvolle formule van ALDI: hoogkwalitatieve producten aanbieden voor een ALDI-prijs. Een prijsverhoging komt er zeker niet’, zegt Steven Bulckaen, Manager Verkoop van ALDI Erpe-Mere.

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *