Eerste Plastic Attack positief onthaald bij klanten…

Albert Heijn Aalst Persregio DenderAfgelopen zaterdag werd er op verschillende plaatsen in ons land een ‘plastic attack’ gehouden. Bij zo een actie worden de klanten in de supermarkt gemotiveerd om zo veel mogelijk verpakkingsmaterialen van hun boodschappen in de winkel achter te laten, wat bovendien wettelijk toegelaten is. Aalst stond initeel niet op de lijst van deelnemende steden of gemeenten. Maar daar stak Maja Samol uit Aalst – die streeft naar een wereld zonder wegwerpplastiek – een stokje voor. Zij ging met Albert Hein praten en werd gehoord. De supermarktketen gaf graag haar volledige medewerking voor de ‘plastic attack-actie’. Tenslotte is dit geen actie tegen de supermarkten maar een bewustmakingsactie naar de producenten en de industrie toe. Want ook Albert Hein gaf toe bewust te zijn dat er inderdaad veel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt en mee naar huis gaat met de klant. Bovendien waren vele klanten heel positief over de actie.

“Bijna alle klanten stond achter het project en waren dus bereid om mee te werken”, zegt Domien De Wit (Groen Aalst). “Ze stonden er zelf van versteld hoeveel verpakkigen eigenlijk overbodig waren. Enkelingen waren zelfs volledig voorzien van eigen potjes en zakken en konden dan ook verbazingwekkende hoeveelheden achterlaten in de winkel. Ook de supermarktketen Albert Heijn is zich bewust van het probleem en werkte daarom ook mee aan deze bewustmakingsactie. Het wordt hoog tijd om zoveel mogelijk onnodige plastics voor eenmalig verbruik te verbannen, dus er zal zeker nog een nieuwe editie volgen van de ‘plastic attack’ in Aalst.”

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *