Citytrippers worden een zomer lang in de watten gelegd…

Visit Aalst legt de bezoekers van de ajuinenstad deze zomer extra in de watten. Wie een verblijf boekt met de code ‘slaapzak’ tussen 1 juli en 30 september in Aalst, krijgt bij aankomst in zijn verblijf een linnen draagtas tjokvol toeristische producten om Aalst te ontdekken. Het toerisme in Aalst zit al een tijdje in de lift. De stad trekt vooral dagjestoeristen aan, maar heeft ook meer dan voldoende te bieden voor een citytrip. Daarom zet Visit Aalst deze zomer in op het weekendje weg. “ Met circusfestival Cirk!, de sensuele tentoonstelling PiKANT, het UNESCO-erkende belfort, prachtige groene plekjes en fijne winkels en horeca, biedt Aalst voor elk wat wils,” legt logiesverantwoordelijke Margot Van Scharen uit.

“We vullen de slaapzak met toeristische producten en reiken de toerist zo tal van tips en activiteiten aan om een heerlijk weekendje Aalst te beleven. Zo zetten we in op duurzaam toerisme en de almaar hipper wordende staycation.” Toeristen die een overnachting boeken tussen 1 juli en 30 september en bij hun boeking de code ‘slaapzak’ gebruiken, ontvangen bij hun check-in in het hotel een linnen ‘slaapzak’. De zak is onder andere gevuld met toeristische brochures, gratis fietshuur, een kinderwandelzoektocht, tickets voor tentoonstelling PiKANT en vouchers van lokale handelaars en horeca.

Om de actie kracht bij te zetten, lanceert toerisme Aalst vanaf vandaag drie weken lang afleveringen van ‘de slaapzakquiz’. “We gingen op pad buiten Aalst en onderwierpen toevallige voorbijgangers aan een Oilsjterse quiz,” vertelt marketingexpert Laurien Van Melckebeke hierover. “Maar – typisch voor de Aalstenaars – voorzagen we een ludieke twist, wie absoluut niets weet over Aalst, wint de hoofdprijs: een gratis overnachting in Aalst, zodat hij zijn kennis kan komen bijspijkeren.”

Het concept van deze ‘omgekeerde’ quiz, past perfect in het strategisch toeristisch plan, bevestigt schepen van toerisme Mia De Brouwer. “Daarin definieerden we samen met alle stakeholders vier kernwaarden die het DNA van Aalst bepalen: vakmanschap, lef, creativiteit en satire. Al onze acties worden aan een of meerdere van die waarden af getoetst.” De actie sluit aan bij de campagne #zakskenemmen, waarbij meer dan 100 handelaars in Aalst zakken met ludieke opschrift (onder andere de gelukzak, papzak, tamzak en broekzak) aan hun klanten verdeelden, om hen aan te moedigen hun zakken te vullen in de Aalsterse binnenstad.

De eerste aflevering van de slaapzakquiz en meer info over de actie vind je hier.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *