Hoezekouter in Aalst veiliger voor fietsers…

Leo De Bethunelaan Aalst Persregio DenderIn het deel van de Hoezekouterdreef vanaf Kleine Hoezekouter tot de Leo De Béthunelaan komt er beperkt eenrichtings-verkeer. Tegelijkertijd wordt er bekeken hoe het er veiliger kan gemaakt worden voor de fietser. “Eenrichtingsverkeer zal al veel verschil maken”, zeggen schepen van Mobiliteit Dylan Casaer en schepen van Openbare Werken Ann Van de Steen. “Maar na overleg met de politie nemen we nog een aantal extra maatregelen ook. De route wordt immers door heel wat fietsers gebruikt.” Op voorstel van de politie zal de functie van de kleine rotonde gedegradeerd worden. “Dat wil zeggen dat het kruispunt vereenvoudigd en logischer wordt”, legt schepen Van de Steen uit. “Het verkeer dat van de Marcel de Bisschopstraat en de afrit Nieuwerkerken komt, kan aansluiten op een T-kruispunt waardoor er een duidelijke voorrangsregeling mogelijk is. Dat maakt het meteen ook veiliger. Verkeer van de Kleine Hoezekouter kan zowel links richting rotonde of rechts naar Nieuwerkerken rijden.”

Vanaf de Hoezestraat tot aan de aansluiting op de Hoezekouterdreef komen er fietssuggestiestroken in beide richtingen. “In de Hoezekouterdreef komt dan een nieuw aan te leggen fietspad”, zegt schepen van Mobiliteit Dylan Casaer. “Zo proberen we de omstandigheden waarin de fietser zich moet verplaatsen, zo veilig mogelijk te maken. Deze weg is immers een heel belangrijke fietsverbinding in het woon- werk/schoolverkeer. Normaal gezien moet dit allemaal voor de start van het nieuwe schooljaar gerealiseerd kunnen zijn.”

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

1 Reactie op Hoezekouter in Aalst veiliger voor fietsers…

  1. Johan schreef:

    De fietsuggestiestroken zijn. Lekker geel geschilderd. Spijtig dat men de putten en bulten gewoon overschilderd heeft ipv het fietspad mooi effen te maken. Alle begin is moeilijk newaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *