Deel dit bericht op uw sociale media

UNIZO wil eindelijk doorbraak voor ontbrekende schakel N41 tussen Dendermonde en Aalst…

UNIZO Oost-Vlaanderen heeft tijdens overleg met de kabinetten van Vlaams minister-president Matthias Diependaele en minister van Mobiliteit Annick De Ridder nogmaals aangedrongen op een oplossing voor de ontbrekende schakel van de N41 tussen Dendermonde en Aalst. Aanleiding is het tot stand komen van het Geïntegreerd Investeringsprogramma (GIP) de komende weken. Dit is een overkoepelend overzicht van de geplande investeringen binnen het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken voor de komende jaren. Het wordt deze keer legislatuuroverschrijdend opgesteld, wat betekent dat de projecten die er nu niet in staan, ook de komende tien jaar nog moeilijk op de agenda zullen geraken. Dit maakt het des te belangrijker om snel te schakelen en onze prioriteiten in dit proces te verankeren. Oost-Vlaanderen kent immers tal van missing links die een grote impact hebben op logistieke en economische ontsluiting, verkeersveiligheid en leefbaarheid.

Volgens de ondernemersorganisatie is het onbegrijpelijk dat dit dossier al decennia aansleept, terwijl de economische schade dagelijks toeneemt.

“Bedrijven en werknemers staan letterlijk stil, terwijl we in Vlaanderen spreken over economische groei”, zegt Jos Vermeiren, gedelegeerd bestuurder van UNIZO Oost-Vlaanderen. “De N41 is een cruciale verbinding voor de regio, maar politieke stilstand en juridisch getouwtrek blokkeren de vooruitgang.”

Een veilige, vlotte doortrekking van de N41 betekent minder files en sluipverkeer op lokale wegen, en een betere ontsluiting van de bedrijventerreinen in Dendermonde, Lebbeke en Aalst.

Daarnaast benadrukte UNIZO ook de andere Oost-Vlaamse prioriteiten, zoals de Sifferverbinding en Zuidelijke Havenring in Gent, het E17-viaduct en Tech Lane Zwijnaarde, de N60 en N42 in Zuid-Oost-Vlaanderen en de Oostelijke Tangent en Liefkenshoektunnel in het Waasland. “We vragen duidelijke keuzes en investeringen. Oost-Vlaanderen verdient infrastructuur die economische groei niet afremt, maar versterkt”, besluit Vermeiren.

Cornelis Partners