Vandaag werd bij de Social Club Clothing in Aalst het ‘Winkelhierlied’ voorgesteld. Consumenten winkelen steeds bewuster bij ondernemers van hier, en dat appreciëren de winkelhiers enorm. Tijdens de persconferentie in Aalst zat de sfeer er alvast in. Wat muzikanten doen op een feest, dat doen lokale handelaars in de winkelstraat: ze zorgen voor ambiance, voor gezelligheid, voor een goed gevoel… en voor goesting om te blijven. Neem de muziek weg uit de feestzaal, en ze loopt leeg, neem de handel weg uit de winkelstraat en ze… Inderdaad! Onze lokale handel is als muziek voor de winkelstraat. En dat werd vandaag donderdag, 28 oktober, extra onder de aandacht gebracht met de lancering van het Winkelhierlied “Goeiedag Dankuwel en Tot Ziens”, als een nieuwe stap in de intussen sinds twee jaar lopende ‘Winkelhier’-campagne.

Daarmee roepen we iedereen op om meer bij lokale handelaars te gaan winkelen. Het lied geldt tegelijk als bedanking voor al die consumenten die de afgelopen periode trouw zijn blijven winkelhieren. De campagne rond het lied zal de hele maand november, tot begin december lopen.

De deelnemende handelaars zijn Optiek Bogaert – Aalst Nomad Lifestyle Shop Optiek Occhi Schoenen Verdievel Hygge by Fran KBC Bank & Verzekering The 4 Seasons De Suikerbakker Intermezzo Tongeren Optiek Eva Liantis CheckPoint Mol Schoenmakerij Express Handy Home Van Maele Clothilde Wasserette junior bvba Eva Dew Buffalini – The difference in footwear Lingerie Silhouette Tongeren T gepeld ajuintje Utopia Books Social Club Clothing Bottine.

(Foto: Winkelhier)