Deel dit bericht op uw sociale media

Klimclub Vertical Thinking en Klimzaal Banzai lanceren ludiek Sint-Maartenfilmpje voor hun jeugdklimmers

Klimclub Vertical Thinking en Klimzaal Banzai lanceren ludiek Sint-Maartenfilmpje voor hun jeugdklimmers
Aalst — Eén dag na de feestelijke aankomst van Sint-Maarten in Aalst op zaterdag 8 november, lanceren klimclub Vertical Thinking en Klimzaal Banzai zondagvoormiddag een verrassend filmpje op hun sociale mediakanalen.

De video is bedoeld als een knipoog voor de inmiddels meer dan 170 jeugdklimmers die de nieuwe jeugdwerking van Vertical Thinking tien maanden na de opstart al telt.

Vertical Thinking bestaat intussen 10 jaar als ervaren rotsklim- en alpiene club, maar kende het afgelopen jaar een opmerkelijke nieuwe groeifase. Sinds de opening van Klimzaal Banzai, exact één jaar geleden, werd een dynamische jeugdwerking uitgebouwd die in sneltempo aangroeide tot meer dan 170 jonge klimmers — een duidelijke bevestiging van het enthousiasme voor de sport in de regio.

 

Het Sint-Maartenfilmpje speelt daar speels op in: het toont de Sint en Pieten in de klimzaal, met een vleugje humor en herkenbare scènes voor iedereen die de sport en de klimzaal kent. De samenwerking tussen Vertical Thinking en Klimzaal Banzai resulteerde in een warm en energiek filmpje dat perfect aansluit bij de jonge doelgroep.

 

Het idee ontstond eigenlijk tijdens een koffiepauze in de klimzaal,” vertelt een medewerker van Vertical Thinking. “We hadden het over de enorme groei van onze jeugdwerking en zaten te bedenken wat we rond Sint-Maarten konden doen. Toen iemand luidop begon te fantaseren over wat er allemaal na sluitingstijd in een klimzaal zou kunnen gebeuren, viel alles plots in de plooi — en zo was het concept geboren.”

 

Klimzaal Banzai vult aan: “We wilden iets maken dat onze achterban, jeugd én volwassenen echt zou doen glimlachen: luchtig en voor de kleintjes toch ook met een vleugje magie. Bovendien leek het ons een fijne manier om de klimzaal in de picture te zetten.”

 

De opnames zelf verliepen bijzonder vlot,” klinkt het verder. “Met de enthousiaste medewerking van trainers, medewerkers en zelfs enkele vaste klanten werd het een heel gezellige draaidag. Het werd een avond waarop iedereen — volwassenen én de volwassenen die stiekem nog kind zijn — zich volledig kon uitleven.”

Cornelis Partners