Deel dit bericht op uw sociale media

Klantgeleidingssysteem en pasfoto’s aan het loket in het gemeentehuis van Erpe-Mere…

Op dinsdag 24 juni startte het lokaal bestuur Erpe-Mere met een klantgeleidingssysteem in het gemeentehuis. Eerder werd al een camerasysteem voor pasfoto’s geïntroduceerd aan de loketten van de dienst Burgerzaken. Een afspraak maken met dienst Burgerzaken kan nog steeds online. Daar komt nu nog een luik klantgeleiding bij. Bij aankomst melden bezoekers van het gemeentehuis zich aan via een aanmeldkiosk met de QR-code uit de bevestigingsmail, hun eID of geboortedatum. Vervolgens worden ze automatisch naar het juiste loket geleid via duidelijke schermen in de wachtruimte. Dit zorgt voor een snellere doorstroming voor de burger.

“Dankzij dit systeem worden bezoekers nóg vlotter en efficiënter geholpen bij hun afspraak aan het juiste loket. Met dit systeem zetten we nog een stap richting een moderne en klantgerichte dienstverlening,” zegt burgemeester Tom Van Keymolen.

Schepen van Burgerzaken Wim Lammens: “Op die manier komt bij de onthaalmedewerkers ruimte vrij voor de telefonie en vragen aan het onthaal. Wie met een vraag bij de onthaalmedewerkers komt, kan op die manier sneller geholpen worden.”

Op dinsdag 24 juni wordt het systeem officieel in gebruik genomen door dienst Burgerzaken. In het najaar volgen ook andere gemeentelijke diensten en het Sociaal Huis.

Voor meer informatie en de mogelijkheid om online een afspraak te maken, kan je nog steeds terecht op www.erpe-mere.be/plan-je-bezoek of via 053 60 34 00.

Naast het klantgeleidingssysteem werden bij dienst Burgerzaken ook 4 camera’s aan evenveel loketten geïnstalleerd. Inwoners kunnen een pasfoto laten nemen voor een eID, KidsID of internationaal paspoort (reispas). De foto wordt meteen digitaal verwerkt, wat het proces eenvoudig en snel maakt.

De camera is geschikt voor iedereen, ongeacht lengte of mobiliteit, en voor kinderen vanaf 4 jaar omdat ze helemaal zelfstandig moeten kunnen zitten en instructies begrijpen.

Dit systeem gaat ook identiteitsfraude tegen. Het verkleint de kans op vervalsing of manipulatie van foto’s op officiële documenten. Alleen wanneer gemeentemedewerkers zelf de foto nemen, is er zekerheid dat de persoon op de foto overeenkomt met de naam op het document.

Cornelis Partners