Vredeplein wordt aangepakt in kader van een veilig Aalst…

De huidig schepen van Mobiliteit Jean Jaques De Gucht (Open Vld) is niet meer te stoppen als het om werken in het kader van de bereikbaarheid, leefbaarheid, en veiligheid gaat, in zijn stad. Het kruispunt aan het Vredeplein met de Vlaanderenstraat, de Arbeidsstraat, en het Keizerlijk Plein is een moeilijk leesbaar kruispunt voor alle weggebruikers. Met het nieuwe circulatieplan wordt de rijrichting op het Vredeplein omgedraaid en zal er dus vanuit het Vredeplein richting Keizerlijk Plein kunnen gereden worden.  Om hier extra comfort te bieden aan de zwakke weggebruiker en het duidelijker te maken voor de automobilist wordt een verhoogd plateau aangelegd.  Bovendien zullen er voetpaduitstulpingen gemaakt worden om het kruispunt in te snoeren en smaller te maken.  Dit maakt het voor iedereen overzichtelijker, en oversteekbewegingen voor fietser en voetgangers worden korter en dus veiliger.

Ook de bocht van de Vrijheidsstraat met het Vredeplein wordt aangepast. Dit is een louter infrastructurele ingreep om de automobilisten toe te laten de bocht op een vlotte manier te kunnen nemen aangezien met het nieuwe circulatieplan vanuit de Vrijheidsstraat het Vredeplein zal opgereden kunnen worden.

“We maken onze stad stap voor stap klaar voor de invoering van het nieuwe circulatieplan op 16 augustus,” zegt Jean Jacques De Gucht. Dit gaat gepaard met kleinere infrastructurele ingrepen waarbij we de fietser, de voetganger, de stepper een duidelijkere plaats willen geven in het straatbeeld.  We willen er daardoor ook voor zorgen dat ons openbaar domein beter leesbaar wordt en duidelijker wordt voor alle weggebruikers, ook voor de automobilisten. Deze ingrepen maken werkelijk een huzarenstukje uit van de diensten mobiliteit en openbaar domein om onze stad klaar te stomen voor een andere mobiliteit in onze stad waar we inzetten op een multimodaal mobiliteitsplan waar elkeen een plaats krijgt, “zegt Jean Jacques De Gucht.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *