Provincie Oost-Vlaanderen schiet ondernemers ter hulp…

De coronacrisis heeft een grote invloed op het winkellandschap. De Provincie Oost-Vlaanderen wil de ondernemers daarbij te hulp schieten. Dat doet ze onder meer aan de hand van subsidies voor lokale besturen en handelsverenigingen die hun activiteiten versneld aanpassen aan de nieuwe realiteit. “Als Provinciebestuur van Oost-Vlaanderen willen wij de ondernemers daarbij te hulp schieten. Dat doet we onder meer aan de hand van subsidies voor lokale besturen en handelsverenigingen die hun activiteiten versneld aanpassen aan de nieuwe realiteit,” aldus Leentje Grillaert (CD&V), gedeputeerde voor middenstand. De deputatie kende een subsidiepakket toe aan 11 lokale besturen en aan 8 detailhandels-, middenstands- en horeca-verenigingen.

Voor de stad Aalst en 5 van haar handelaars-verenigingen werd een budget van 29 667 euro gereserveerd. De stad zelf krijgt een som van 10 000 euro. Daarmee financierde het de Valentijnsactie #eenhartvoordeaalstersehandelenhoreca van afgelopen weekend bij de lokale handelaars. Daarnaast zal ze een blind-date-campagne voeren om potentieel startende ondernemers te linken aan leegstaande winkelpanden in het centrum van de stad. De handelaars-vereniging van Herdersem ontvangt 4 956 euro om zich beter bekend te maken bij de inwoners tijdens de jaarlijkse septemberkermis. De Dekenij Molenstraat wil via leuke filmpjes op social media haar winkeliers positief in het nieuws brengen gedurende 2021 en krijgt daarvoor 4 840 euro. Want zowat het hele jaar door zijn er grote wegenwerken in de straat en dat hinder met zich meebrengen voor kopers en verkopers.

District A ontvangt 5 000 euro om een magazine uit te geven dat de winkeliers en de winkelpanden op een andere manier belicht. De handelaars van de Houtmarkt krijgen een budget van 2 271 euro om rond en tijdens de jaarmarkt acties te doen naar kinderen in het teken van de komst van Sint-Maarten. De dekenij Hogeweg uit Erembodegem tenslotte kan 2 600 EUR spenderen om al haar leden-winkeliers stuk voor stuk in het daglicht te zetten. Zowel via flyers als via de sociale media, met behulp van een professionele fotograaf en copywriter.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *