Proefproject in Bosstraat niet naar de zin van omwonenden…

Het proefproject omtrent de mobiliteit in de Bosstraat, de Hoogkouterbaan, de Topmolenstraat, s’ Gravenkerselaar, en de Hooglareweg stuiten op veel verzet bij omwonenden. Sinds 20 november 2020 werd een proefproject mobiliteit gestart door de gemeente Haaltert in bovenvermelde straten. Hiervoor werd de Hoogkouterbaan afgesloten ter hoogte van de Bosstraat en werd een knip naar de Topmolenstraat ingelegd. Tevens werden er op de Bosstraat parkeervakken getekend en de resterende vrije zones werden met gele stippellijn ingekleurd, welke een parkeerverbod inhoudt. Dit alles is zogezegd het gevolg van een buurtoverleg, advies verkeersraad, advies politie en overleg met denktank Bosstraat. Het hele opzet slaagt er nochtans niet in om de problemen die er waren op te lossen, integendeel, de situatie is nog verslechterd en de buurt is helemaal niet opgezet met de huidige constructie.

Omdat ook de gemeente Erpe Mere betrokken partij is (Topmolenstraat) werd ook advies gevraagd aan hen. De gemeenteraad van Erpe-Mere was gunstig voor de parkeervakken maar gaf een volmondige NEEN aan de knip ter hoogte van de Topmolenstraat.

De buurt is dan ook een petitie begonnen, waarbij een  overgrote meerderheid van bovenvermelde straten dan ook getekend hebben om deze constructie zo snel mogelijk te stoppen. Vlaams Belang Haaltert, gaat in samenspraak met  Centrumlijst voor Haaltert en Open en Liberaal een extra agendapunt inroepen op de gemeenteraad van 17 december 2020 om deze situatie te wijzigen en een door de buurt gedragen regeling te bekomen.

De Haaltertse schepen van Mobiliteit Bart Welleman (N-VA) is intussen op de hoogte van de petitie die momenteel rondgaat. Volgens hem heeft het lokaal bestuur hierover nog geen standpunt ingenomen, maar beloofd de zaak op te volgen. De omwonende zijn vragende partij om de Topmolenstraat terug open te stellen langs beide kanten. In de Bosstraat blijkt de situatie met de nieuwe parkeerstroken nu nog erger te zijn dan vroeger.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *