Kringwinkels openen opnieuw de deuren vanaf 26 april…

De Kringwinkel Stroom zwaait volgende week haar deuren opnieuw open. “Winkelen op afspraak was voor onze vzw financieel niet haalbaar. Vandaar dat we de voorbije paaspauze gesloten bleven. Een zware dobber, niet alleen qua inkomsten voor de organisatie maar ook voor onze 145 werknemers. Voor velen van hen is werk belangrijk omwille van sociaal contact en ook, elke euro minder wordt door hen extra hard gevoeld”, vertelt Francis Mertens, directeur van Stroom vzw. “We tellen dan ook af naar volgende week om de werking terug op te starten. Alle winkels en geefpunten in Aalst, Lede en Sint-Lievens-Houtem starten vanaf 26 april volgens hun gewone openingsuren. Ook ophalingen aan huis en inboedelservice worden hervat.”

In Sint-Lievens-Houtem staan ze zelfs extra hard te popelen. Daar zorgde het hele team voor een make-over van de winkel. “Voor de herinrichting werd bijna enkel tweedehands materiaal gebruikt”, vertelt Marijke Zwaenepoel coördinator van De Kringwinkel. “De patine op veel gebruikte voorwerpen geeft karakter. Oude tennisrackets, skateboards, fruitkistjes, schommels.. noem maar op, we gebruiken het als rekje, kast of muurversiering. Origineel en bovendien redden we zo een heel pak spullen van de afvalberg.” De gordijnen van de pashokjes bestaan zelfs volledig uit aan mekaar gestikte jeanskledij. “Een knap werkje dat door Jacqueline, één van onze medewerkers, met het grootste geduld is uitgevoerd. Normaal staat ze aan de kassa maar haar jarenlange ervaring als ‘couturier’ kwam nu goed van pas!”

Heel wat klanten staan te springen om langs te komen. “Onze jaarlijkse tuinbeurs werd noodgedwongen uitgesteld maar vanaf volgende week kan iedereen zonder afspraak bij ons terecht voor een comfortabele ligzetel of terrasstoel.” Ook voor het brengen van goederen is er veel vraag. “Zijn het de coronakilo’s of is het de lenteschoonmaak, we weten het niet”, lacht Francis. “Feit is dat weer heel wat mensen hun kleerkast en huis hebben opgeruimd. Dat merken we uit de mails en telefoontjes die we ontvangen. Gelukkig werken we al meer dan 1 jaar met een reservatiesysteem voor het brengen van goederen. Dat verloopt vlot en veilig. Je reserveert online een tijdstip dat jou best past. Zo kunnen we je meteen helpen en hoef je niet in de rij te staan.”

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *