Aalsterse etalages krijgen een Valentijnsmake-over…

Je hebt ze misschien al gezien: verschillende gedichten die etalages sieren. Dit kadert in een Valentijnscampagne die de stad heeft uitgewerkt voor haar handelaars. De Aalsterse handelszaken worden daarbij ondergedompeld in een liefdesbad, met een hart voor lokaal shoppen. Schepen van Economie Katrien Beulens (onafhankelijk): “Het coronavirus maakt het handelaars dit jaar extra moeilijk en daarom willen we hen een ‘hart’ onder de riem te steken. Dankzij de steun van de Provincie zorgen we daarom voor extra sfeer in onze stad en haar deelgemeenten. Nog geen inspiratie voor een creatieve Valentijn thuis? Zak dan zeker eens af naar Aalst.”

In totaal nemen er 135 handelaars deel, waarvan je bij 75 ervan een raamgedicht kan lezen. Niet alleen in het centrum, maar ook in de deelgemeenten Erembodegem, Hofstade, Herdersem en Moorsel. Er wordt met deze campagne een vervolg gebreid aan de succesvolle actie van Utopia, waarbij Aalstenaars tijdens de week van de poëzie een gedicht adopteren voor op hun raam. Nu zal je dus ook poëzie zien verschijnen op de ramen van de handelszaken. Credits voor de leerlingen van de Academie voor Podiumkunsten.

Naast de gedichten die de ruiten sieren, kan je hartvormige paraplu’s, raamstickers en plaktattoos spotten bij de deelnemende handelaars. Alles staat hierbij in het teken van ‘Koop Lokaalst’. De stad wilt met deze campagne meer beleving creëren tijdens het shoppen, want ook tijdens de carnavaldriedaagse houden de handelaars nu hun deuren open en ze zullen een bezoekje zeker appreciëren.

Digitaal trekken we deze actie door en werd een overlay van ‘Koop Lokaalst’ voor je profielfoto op Facebook gemaakt. Wij hopen deze dan ook massaal te zien terugkomen!

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *