Vijf jaar na de eerste succesvolle editie – toen goed voor 97 deelnemende handelaars – schieten nu 117 ondernemers opnieuw in actie. Het resultaat is een frisse fotobrochure en een reeks opvallende affiches die de rijkdom van het Haaltertse ondernemerschap tonen.
Met ‘Knappe Koppen 2.0’ wil de Dienst Lokale Economie, in samenwerking met de adviesraad Middenstand, opnieuw het lokale aanbod zichtbaar maken. Elke ondernemer die intekende in het project werd gefotografeerd in zijn of haar eigen werkomgeving, zodat ook de sfeer en de eigenheid van de zaak in beeld komen.
“Je haalt’ert hier”
Met 117 portretten is deze kersverse editie opnieuw een schot in de roos. De vernieuwde brochure wordt verspreid bij alle deelnemende handelaars, gaat mee in de goodiebag voor nieuwe inwoners en wordt ook meegegeven wanneer iemand een Haaltertse Kadobon koopt. Voorin is zelfs een speciaal vakje voorzien om die Kadobon in te steken, zodat beide initiatieven elkaar versterken.
Naast de brochure ontvangt elke deelnemer een affiche met het eigen portret. Die krijgt een zichtbare plaats in de zaak, want de ondernemer zelf blijft het gezicht van deze campagne.
Schepen van Lokale Economie Bart Ottoy:
“Met Knappe Koppen 2.0 zetten we onze ondernemers opnieuw in de schijnwerpers. Deze brochure en affiches zijn meer dan een verzameling mooie foto’s. Ze tonen de passie, de service en de kennis die je hier in Haaltert vindt. We willen inwoners nog sterker aanmoedigen om lokaal te kopen, want onze ondernemers maken elke dag het verschil. En zoals we graag zeggen: je haalt’ert hier.”
Lancering op Dag van de Ondernemer
De officiële lancering op 20 november in De Spot gebeurde bewust de dag voor Dag van de Ondernemer, een moment waarop UNIZO en partners traditioneel alle ondernemers bedanken. In Haaltert wordt die dag aangegrepen om de handelaars extra in de bloemetjes te zetten en om de nieuwe campagne breed kenbaar te maken. De brochures liggen binnenkort bij de deelnemende zaken, klaar om ontdekt te worden.
Aansluitend op de lancering konden de aanwezige ondernemers genieten van ‘De toekomst jeukt’, een pianolezing door Kurt Ostyn, die op een inspirerende manier vooruitblikt op de uitdagingen voor ondernemers. Er werd afgesloten met een drankje en een gezellige babbel.




