De bocht in de fietsdoorsteek over het Welleplein in de gemeente Welle verdwijnt, deze wordt dan ook meteen rechtgetrokken. Het is een kleine ingreep maar hiermee wordt de fietsoversteekplaats voor fietsers komende van het Welleplein richting de Broekstraat wel fietsvriendelijker en veiliger. Omdat er bij de heraanleg van het Welleplein in 2010 geen rekening werd gehouden met de mogelijkheid om fietsers die uit de Regentiestraat komen een doorsteek te geven over het Welleplein, werd eind 2013 met markeernagels een doorsteek over het plein gerealiseerd. “De aanpassingen werden toen gerealiseerd binnen de bestaande contouren van het Welleplein waardoor de oversteek aan de Onderwijsstraat zeer bochtig is. Dat wordt nu rechtgetrokken. Concreet worden de markeernagels herschikt en de boordstenen verlaagd”, zegt schepen van mobiliteit Yves De Smet. De werken worden uitgevoerd door de gemeentediensten.




