Deel dit bericht op uw sociale media

Digitaal publieksmoment over Den Bleek op 8 november…

Eerder dit jaar stemden de inwoners van Geraardsbergen tijdens een participatieve wandeling mee over de invulling van Den Bleek. Wat is daar exact uitgekomen, en hoe zal de site er in de toekomst uitzien. Dat kom je te weten op een digitaal publieksmoment (via een Teams webinar) op maandag 8 november om 19.00 uur. Begin 2019 sloot het openluchtzwembad Den Bleek de deuren. Sindsdien werkt een geëngageerde groep van bewoners, verenigingen en comités, samen met Regionaal Landschap Vlaamse Ardennen, aan een nieuwe invulling van de site.

Door corona kon het voorontwerp lange tijd niet publiekelijk worden voorgesteld. Een participatieve wandeling in mei van dit jaar bood een alternatief. Iedereen kon in zijn/haar bubbel de verschillende onderdelen van het voorontwerp ontdekken en mee bepalen hoe de verdere inrichting eruit kon zien. Dankzij die stemmen ligt nu een sterk plan voor waarin het water en de natuur opnieuw de ruimte krijgen die ze verdienen. Een plan met aandacht voor ontspanning, sport, speelruimte, ontmoetingsmogelijkheden en de historiek van de site.

Het Lokaal Bestuur stelt het plan graag digitaal voor. Inschrijven kan via deze link. Na inschrijving krijg je een bevestigingsmail met de link naar het webinar. Opmerking: in de bevestigingsmail kan het startuur verschuiven naar 20.00 uur maar men begint wel degelijk om 19.00 uur.

Cornelis Partners