Deel dit bericht op uw sociale media

Corona-uitbraak op geriatrische afdeling in OLV-ziekenhuis…

Het Onze Lieve Vrouw ziekenhuis in Aalst neemt extra maatregelen nadat er op de geriatrische afdeling bij 9 patiënten covid-19 werd vastgesteld. Eerder deze week bleken 3 patiënten op de geriatrische afdeling van Campus Aalst coronapositief te zijn. Terwijl de voorbereidingen werden getroffen om deze patiënten van een geriatrische afdeling over te brengen naar de covid-afdeling, testten 6 bijkomende patiënten op de afdeling geriatrie eveneens positief op covid-19. Daarop heeft het OLV Ziekenhuis meteen de nodige maatregelen getroffen. Zo is er beslist om een aparte zone voor deze patiënten in gebruik te nemen, zodat het risico op verdere interne besmetting optimaal wordt beperkt. Uiteraard geldt een quarantaine voor deze zone, zoals dat ook het geval is op de toegewezen covid-afdeling.

Als voorzorgsmaatregel zal ook de verpleegeenheid geriatrie tijdelijk in quarantaine gaan. Alle patiënten op deze afdeling worden, net als de medewerkers die hier actief zijn, proactief gescreend. Dit is conform het actieplan dat het OLV Ziekenhuis voor dergelijke situaties heeft uitgewerkt. Deze maatregelen hebben géén impact op de zorg voor andere patiënten. Alle geplande afspraken en ingrepen blijven dus behouden.

Cornelis Partners