Vanmorgen bracht Vooruit-parlementslid Anja Vanrobaeys een werkbezoek aan het postkantoor van Aalst. Het bezoek begon om 08.00 uur met een teamvergadering, waar een nieuw product van Bpost werd voorgesteld. Dankzij die interne opleidingen kunnen loketmedewerkers klanten nog beter informeren en verder helpen. Om 09.00 uur gingen de deuren open en nam het parlementslid zelf plaats achter het loket. “Het werd meteen duidelijk hoe divers de vragen en noden van klanten zijn. Pakjes afhalen en retourneren vormen de hoofdmoot, maar ook overschrijvingen, bankzaken, aangetekende zendingen en de verkoop van postzegels komen dagelijks aan bod,” zegt Vanrobaeys.
Naast het loketwerk kreeg ze ook een inkijk in de logistieke kant van het werk: het uitpakken, sorteren, inscannen en beheren van pakjes en retours. “Ik heb tonnen respect voor de loketmedewerkers,” benadrukt Anja Vanrobaeys. “Ik zag hoe zij hun werk doen met warmte en liefde voor hun klanten. Ze zijn terecht trots op hun werk en onderstrepen hoe belangrijk de sociale en inclusieve rol van Bpost vandaag nog steeds is, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn.”
Die betrokkenheid merkte ze ook tijdens het contact met klanten: “Iedereen die over de vloer komt, wordt geholpen met de glimlach. Senioren krijgen er vaak nog een vriendelijke babbel bovenop. Hier zijn klanten geen nummers, maar mensen van vlees en bloed. Zo maken de loketmedewerkers van Bpost elke dag het verschil.”
Het werkbezoek maakte een diepe indruk. “Misschien dachten sommige klanten : wat doet die daar achter het loket, ze weet van niks als we haar iets vragen. Maar ik heb ongelooflijk veel geleerd en zelf ervaren hoe intensief en veelzijdig het dagelijkse werk aan het loket is,” besluit Vanrobaeys.




