Van welke zaak droom jij voor Aalst?…

Droomzaak sticker in stadscentrum Aalst Persregio DenderHeb je de Droomzaak-stickers ook al gespot op vitrines van vrije handelspanden in de winkelstraten van Aalst? Met de campagne ‘Droomzaak’ wil de stad startende ondernemers op een laagdrempelige manier toewijzen aan beschikbare ruimtes in de stad. Aan burgers wordt gevraagd mee te dromen over welke handelszaken er nog in Aalst ontbreken. De actie kadert binnen het EFRO project bAsta! ‘Beleef Aalst Stad’. Binnen het EFRO project bAsta! wordt ingezet op beleving in onze stad: enerzijds het verhogen van de belevingswaarde van het stadscentrum voor bezoekers en anderzijds de attractiviteit voor ondernemers. Het project wordt gefinancierd door EFRO, Provincie Oost-Vlaanderen, Vlaio en de stad Aalst. Als één van de acties wordt de campagne ‘Droomzaak’ gelanceerd met als doel nieuwe handelaars, horeca en retailers naar onze stad toe te leiden. Er worden vrolijke raamstickers opgehangen in het kernwinkelgebied van de hand van Eva Mouton. Deze stickers zetten voorbijgangers, shoppers, Aalstenaars en toeristen aan het denken: “Van welke zaak droom jij nog voor Aalst?” De creatieve ideeën kunnen ingezonden worden via de website van de stad op www.aalst.be/droomzaak. Burgers geven aan welke soort zaken er volgens hen nog ontbreken in onze stad en maken op die manier kans op een ballonvaart.

Aalsterse handelaars treden op als ambassadeurs in dit verhaal en zetten ook andere (pre-)starters aan ‘de sprong te wagen’ om te ondernemen in Aalst. Alles leidt tot het evenement op 27 september de ‘Droommarkt’ waar geïnteresseerde starters (ruimtevragers) en aanbieders van ruimte (vastgoedeigenaars en immomakelaars) gematcht worden en mogelijks nieuwe samenwerkingen zullen ontstaan. Meer info over deze acties en het evenement zijn te vinden op de website van de stad.

Schepen van lokale economie Katrien Beulens (CD&V) is enthousiast over deze actie in het kernwinkelgebied: “Aalst treedt steeds meer op de voorgrond als hippe en toegankelijke stad om te ondernemen, dat blijkt uit de vele vragen van starters die de dienst economie bereiken. Met dit project ‘Droomzaak’ proberen we die vragen te matchen aan de beschikbare ruimte in de stad.”

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *